Ryby mają głos!

Jestem motylem

Posted on: 2011-08-31

Jakiś czas temu spotkałam się z bajką o motylu. Zrozumiałam ją tak, że nie warto zajmować się sprawami innych, nie zawsze warto im pomagać, gdyż tym samym pozbawia się ich możliwości rozwoju.
Niedawno usłyszałam inną interpretację tej bajki – to ja jestem motylem. To mnie spotykają trudności, jeśli je pokonam – rozwinę skrzydła, jeśli rozwiąże je za mnie ktoś inny, ciągle będę tylko pełzać …

Komentarze 2 to "Jestem motylem"

Ja skupiłem się mocno ostatnio na identyfikacji swoich ról w trójkącie uwikłania: kiedy jestem katem, kiedy ofiarą, kiedy pomocnikiem. Pomocnik włącza mi się w sytuacjach i kontekstach wobec innych takich, jakie SAM POWINIENEM ODNIEŚĆ DO SIEBIE. Przykładowo, w swojej wizji chciałem ostatnio pomóc starszej koleżance w ogarnięciu nowoczesnej elektroniki, koledze w usprawnieniu zabawy z dziećmi i zintegrowaniu go z rodziną, starszemu koledze w ogarnięciu kłopotów technicznych w pracy. Z KAŻDĄ Z TYCH SPRAW MAM SAM PROBLEM. Do tego ta pomoc – wyolbrzymiona strasznie, w miarę moich możliwości, ale bardzo wyolbrzymiona.

Inna moja zajawka to doszukiwanie się trójkąta uwikłania w moich miejscach pracy. Dyrektor – kat, pracownik – ofiara, stażysta – wybawiciel – to jedno z możliwych rozwiązań; sam się nieco stażuję teraz jak gdyby – rolę pomocnika miałem nie raz, chętnie w nią wchodziłem, bo taka była moja w rodzinnym domu.

Pozdrawiam Cię cieplutko, dzięki za bloga i każdy Twój post. Życzę Ci zdrowia, cierpliwości i kontaktu z Bogiem. Życzę Ci najdoskonalszej modlitwy – czyli modlitwy dziękczynnej, każdego dnia dziękowania za wszystko, co nas napotyka. Zacząłem to stosować i zyskałem nowe życie. Bądź sobie motylem, bądź sobie poczwarką, byle byś nie była czarnym łabędziem :-) Pozdrawiam! :-)

Dziękuję i również pozdrawiam :)

Dodaj swój komentarz

psychoterapeuta - osoba posiadająca certyfikat szkoły psychoterapii lub będąca w trakcie jej zdobywania. Szkolenia PTP czy SN PTP mogą podjąć tylko osoby, które mają wykształcenie psychologiczne czy lekarskie albo od min. 5 lat pracują w ośrodkach zajmujących się psychoterapią.
 
Psycholog czy psychiatra bez szkolenia psychoterapeutycznego nie ma wystarczajacych umiejętności, żeby prowadzić psychoterapię.
 
Specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia to osoba, która skończyła wyższe studia (wystarczy pedagogika czy filozofia), oraz szkolenie PARPA - uważajcie w ośrodkach leczenia uzależnień.

Chomik

Statystyki

  • 507 983 odsłon od 11 grudnia 2009

"Pracuj tylko w kręgu wpływu. Podejmuj zobowiązania i wywiązuj się z nich. Bądź latarnią, nie sędzią. Bądź wzorem, nie krytykiem. Bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu.

"Wypróbuj tę zasadę w małżeństwie, w rodzinie, w pracy. Nie dyskutuj nad słabościami innych. Nie dyskutuj nad własnymi. Jeśli popełnisz błąd, dostrzeż go jak najszybciej, napraw, wyciągnij z niego naukę. Nie popadaj w obwiniający, oskarżający nastrój. Pracuj nad tym, nad czym masz kontrolę. Pracuj nad sobą. Nad być."
Stephen Covey

Wystarczy kliknąć

Pajacyk

Twój e-mail