Ryby mają głos!

Nerwica serca

Posted on: 2009-12-16

W mojej głowie ktoś mieszka. Jest mały, czarny i strasznie się miota – chyba się boi. Chodzi tam i z powrotem, nerwowo, szybko, ciągle myśli, ale to są myśli, które przyprawiają go o drżenie.

Moje serce też ma swojego mieszkańca – to biały, jasny anioł – usposobienie łagodności i ciepła – on często się uśmiecha, jest spokojny i szepcze mi, że wszystko będzie dobrze. Z tym aniołem jakoś łatwiej mi się utożsamić. Przedstawiam go znajomym, zabieram z sobą wszędzie, gdzie mam się z kimś spotkać. Czasem nawet niektórym się wydaje, że ten mój anioł to ja …

Jednak kiedy zostaję sama ogarnia mnie ciemność i tak jak ta czarna postać – boję się i miotam. Tak jak ten diabełek czuję się uwięziona, bezradna i strasznie się boję tego, co zaraz się wydarzy. Chcę krzyczeć!

I wtedy przychodzi mój anioł i udajemy, że diabełka nie ma …, więc on się ciągle miota i miota, coraz bardziej samotny, coraz bardziej bezradny, sparaliżowany strachem o jutro…

Czasem udaje mu się jakoś wkraść na chwilę do mojego serca – czuję wtedy ogromny ból w klatce piersiowej, nawet mój cudowny anioł jest wtedy przestraszony.

Tagi:

Dodaj swój komentarz

psychoterapeuta - osoba posiadająca certyfikat szkoły psychoterapii lub będąca w trakcie jej zdobywania. Szkolenia PTP czy SN PTP mogą podjąć tylko osoby, które mają wykształcenie psychologiczne czy lekarskie albo od min. 5 lat pracują w ośrodkach zajmujących się psychoterapią.
 
Psycholog czy psychiatra bez szkolenia psychoterapeutycznego nie ma wystarczajacych umiejętności, żeby prowadzić psychoterapię.
 
Specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia to osoba, która skończyła wyższe studia (wystarczy pedagogika czy filozofia), oraz szkolenie PARPA - uważajcie w ośrodkach leczenia uzależnień.

Chomik

Statystyki

  • 507 986 odsłon od 11 grudnia 2009

"Pracuj tylko w kręgu wpływu. Podejmuj zobowiązania i wywiązuj się z nich. Bądź latarnią, nie sędzią. Bądź wzorem, nie krytykiem. Bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu.

"Wypróbuj tę zasadę w małżeństwie, w rodzinie, w pracy. Nie dyskutuj nad słabościami innych. Nie dyskutuj nad własnymi. Jeśli popełnisz błąd, dostrzeż go jak najszybciej, napraw, wyciągnij z niego naukę. Nie popadaj w obwiniający, oskarżający nastrój. Pracuj nad tym, nad czym masz kontrolę. Pracuj nad sobą. Nad być."
Stephen Covey

Wystarczy kliknąć

Pajacyk

Twój e-mail