Ryby mają głos!

Czego oczekuję?

Posted on: 2011-10-05

Portal Sasana przetłumaczył i opublikował kolejny wykład Ajahna Brahma pod tytułem „Czy życie jest do bani?”.
„Spać spokojnie, gdy wszystko się psuje, tak potrafią tylko wielcy ludzie.” mówi Ajahn Brahm. Jak to osiągnąć? Mówiąc w dużym skrócie – pogodzić się z faktem, że życie jest do bani :D


To nie życie nas unieszczęśliwia, robią to nasze oczekiwania wobec niego. A czego oczekujemy?
No cóż … Niedawno trafiłam przypadkiem na zdjęcia dawnej znajomej. Zrobiło mi się przykro, że nie ma mnie już w jej życiu … Zapytałam wtedy samą siebie „Czego właściwie oczekuję?” I … okazało się, że tego, że wszyscy będą mnie uwielbiać. Nawet ci, od których sama się odwróciłam :D Rozbawiła mnie moja własna głupota.
Oczekuję, że wszyscy ludzie będą mnie dobrze traktować, a przecież to nierealne. Zawsze znajdzie się ktoś, kto ma zły dzień, komu w taki czy inny sposób przeszkadzam albo po prostu ktoś, kto jest „z natury” wredny.
Oczekuję, że akcje, które kupiłam na giełdzie będą rosnąć, bo … tak byłoby lepiej dla mnie. :D A przecież cena akcji nie kształtuje się zależnie od moich upodobań. :D
Oczekuję, że nie będzie padać, kiedy wybiorę się na rower, że nie będzie korków, kiedy będę spóźniona, że uda mi się szybko załatwić ważne sprawy w urzędzie itd itd

Wiele takich oczekiwań to oczekiwania małej dziewczynki. No bo któż, jeśli nie mała dziewczynka, oczekuje, że wszyscy ją będą lubić? że ludzie wokół będą jak dobre wróżki i mili czarodzieje, którzy spełniają każde życzenie? Któż oczekuje, że nigdy nie zostanie oszukany czy zraniony a nawet jeśli tak się stanie to któż oczekuje, że „źli ludzie” zostaną ukarani? Patrząc na swoje naiwne oczekiwania – dojrzewam. Uświadomienie sobie ich pozwala spojrzeć realnie na całą sytuację i … odetchnąć. Wszystko jest tak jak powinno być. Nawet jeśli życie jest do bani.

I na koniec motto znalezione w sieci:
„Nigdy, przenigdy, nikt i nic nie będzie dostosowywało się do Twoich oczekiwań”. Ameise

Dodaj swój komentarz

psychoterapeuta - osoba posiadająca certyfikat szkoły psychoterapii lub będąca w trakcie jej zdobywania. Szkolenia PTP czy SN PTP mogą podjąć tylko osoby, które mają wykształcenie psychologiczne czy lekarskie albo od min. 5 lat pracują w ośrodkach zajmujących się psychoterapią.
 
Psycholog czy psychiatra bez szkolenia psychoterapeutycznego nie ma wystarczajacych umiejętności, żeby prowadzić psychoterapię.
 
Specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia to osoba, która skończyła wyższe studia (wystarczy pedagogika czy filozofia), oraz szkolenie PARPA - uważajcie w ośrodkach leczenia uzależnień.

Chomik

Statystyki

  • 451,268 odsłon od 11 grudnia 2009

"Pracuj tylko w kręgu wpływu. Podejmuj zobowiązania i wywiązuj się z nich. Bądź latarnią, nie sędzią. Bądź wzorem, nie krytykiem. Bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu.

"Wypróbuj tę zasadę w małżeństwie, w rodzinie, w pracy. Nie dyskutuj nad słabościami innych. Nie dyskutuj nad własnymi. Jeśli popełnisz błąd, dostrzeż go jak najszybciej, napraw, wyciągnij z niego naukę. Nie popadaj w obwiniający, oskarżający nastrój. Pracuj nad tym, nad czym masz kontrolę. Pracuj nad sobą. Nad być."
Stephen Covey

Wystarczy kliknąć

Pajacyk

Twój e-mail

