Ryby mają głos!

LISTEN!

Posted on: 2009-12-14

Jakiś czas temu odkryłam tę piosenkę „Listen” Beyonce. I zaśpiewałam ją. (ku „wielkiemu szczęściu” moich sąsiadów) I wtedy dotarł do mnie jej tekst.

Dotarło do mnie, że właśnie tego najbardziej mi brakowało w dzieciństwie, a później w związku z partnerem. Nie byłam wysłuchana. A przecież to jest najważniejsze w każdej relacji – żeby być wysłuchanym i zrozumianym. O każdym problemie można porozmawiać i choćby próbować wypracować jakiś kompromis. Jeśli nikt mnie nie słucha – o czymś takim jak kompromis nie ma mowy. I wtedy dzieje mi się krzywda.

Ta piosenka przypomina mi o tym, że tak naprawdę moja mama nie słyszała moich wrzasków podczas domowych awantur. Ważniejsza była dla niej awantura niż to jak ja i mój brat czujemy się w tej sytuacji. Wrzeszczałam strasznie. Słyszeli to sąsiedzi, którzy wzywali milicję, słyszał ojciec, który w tym momencie cofał swoją rękę, ale moja mama potrzebowała aż kilkunastu lat, żeby coś z tą sytuacją konkretnego zrobić. I nie stało się to pod wpływem mojego krzyku …

Listen to the song here in my heart
a melody I start but can’t complete

Listen to the sound from deep within
Its only beginning to find release

Ohh the time has come for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own, all ’cause you won’t listen

LISTEN
I am alone at a crossroads

I’m not at home in my own home
And I’ve tried and tried
To say whats on my mind
You should have known

Now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what You’ve made of me

I followed the voice, you gave to me
But now I’ve gotta find my own
You should have listened

There was someone here inside
Someone I thought had died
So long ago

Oh I’m screaming out
And my dreams will be heard
They will not be pushed aside on words
Into your own
All ’cause you won’t listen

LISTEN
I am alone at a crossroads
I’m not at home in my own home
And I’ve tried and tried
To say whats on my mind
You should have known
Now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what
You’ve made of me
I followed the voice, you gave to me
But now I’ve gotta find my own

I don’t know where I belong
But I’ll be moving on
If you don’t, if you won’t

LISTEN to the song here in my heart
A melody I start, but I will complete

Now I am done believing you
You don’t know not what I am feeling
I’m more than what you’ve made of me
I followed the voice you think you gave to me

But now I gotto find my own – my own

Teraz staram się mówić o swoich potrzebach, ustalać granice różnych zachowań itd. Jeśli ktoś mnie nie słucha i w związku z tym czuję się źle w danej relacji – nie tkwię w niej. Odpuszczam.

Zobacz również:
Widzialność
Czy potrafisz oddychać?
Dorosłe dzieci alkoholików zgadują co jest normalne

.

Dodaj swój komentarz

psychoterapeuta - osoba posiadająca certyfikat szkoły psychoterapii lub będąca w trakcie jej zdobywania. Szkolenia PTP czy SN PTP mogą podjąć tylko osoby, które mają wykształcenie psychologiczne czy lekarskie albo od min. 5 lat pracują w ośrodkach zajmujących się psychoterapią.
 
Psycholog czy psychiatra bez szkolenia psychoterapeutycznego nie ma wystarczajacych umiejętności, żeby prowadzić psychoterapię.
 
Specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia to osoba, która skończyła wyższe studia (wystarczy pedagogika czy filozofia), oraz szkolenie PARPA - uważajcie w ośrodkach leczenia uzależnień.

Facebook

Chomik

Statystyki

  • 426,266 odsłon od 11 grudnia 2009

"Pracuj tylko w kręgu wpływu. Podejmuj zobowiązania i wywiązuj się z nich. Bądź latarnią, nie sędzią. Bądź wzorem, nie krytykiem. Bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu.

"Wypróbuj tę zasadę w małżeństwie, w rodzinie, w pracy. Nie dyskutuj nad słabościami innych. Nie dyskutuj nad własnymi. Jeśli popełnisz błąd, dostrzeż go jak najszybciej, napraw, wyciągnij z niego naukę. Nie popadaj w obwiniający, oskarżający nastrój. Pracuj nad tym, nad czym masz kontrolę. Pracuj nad sobą. Nad być."
Stephen Covey

Wystarczy kliknąć

Pajacyk

Twój e-mail

